Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Köszöntő | Demszky Gábor | 9-12 | | | |
A leviták akcentusainak problematikájához : talmudi források a puncta extraordinaria kérdéséhez | Babits Antal | 13-24 | | | |
Miért értelmezem-fogalmazom újra a Biblia alaptörténeteit? Miért írok ellenmeséket? | Bitó László | 25-30 | | | |
Fajtájuk és nemzetségük szerint | Czövek Tamás | 31-38 | | | |
Júdás Iskáriótes a hatástörténetben, különös tekintettel az antijudaista és antiszemita megnyilvánulásokra | Fabiny Tamás | 39-50 | | | |
Az "Atonement" fogalma William Tyndale 1526-os angol bibliafordításában és irataiban, s ezek mai theológiai hatása | Fabiny Tibor | 39-50 | | | |
Bach zenei exegetikája | Göncz Zoltán | 67-78 | | | |
Gondolatok a kinyilatkoztatásról és a Szentírásról (Lk 12,57 ) | Gromon András | 79-84 | | | |
Izajás csodaszere, a gyógyító füge | Győry Hedvig | 85-102 | | | |
Miért? | Haskó László | 103-104 | | | |
Bibliás ébredési mozgalom Pest-Budán az 1830-40-es években | Holló Péter | 105-110 | | | |
A nem-értés diagnózisa és kezelése a negyedik evangéliumban | Horváth Orsolya | 111-122 | | | |
A Te könyvedbe mind ezek béirattattak | Hubai Péter | 123-138 | | | |
Kereszténység és integritás Friedrich-Wilhelm Marquardt "Christsein nach Auschwitz" című írásában | ifj. Iványi Gábor | 139-150 | | | |
A víz, a tisztálkodás és a tisztasági szabályok a Bibliában | Juhász Katalin | 151-174 | | | |
A csodálatos megvendégelés értelmezései, valamint az olvasatok olvasatai | Kamarás István | 175-200 | | | |
A 76. zsoltár | Karasszon István | 201-210 | | | |
Nyelvhasználati sajátosságok : a Héber Biblia írott nyelvi tanúsága | Koltai Kornélia | 211-228 | | | |
Bibliafordítás az üzenetcentrikus bibliai elemzés alapján | Komesz Mátyás | 229-238 | | | |
Az Anonim Alkoholisták programjának bibliai háttere | Madácsy József | 239-262 | | | |
Szentírásfordítások a magyar református egyház történetében | Péter Csaba | 263-268 | | | |
A Biblia megcsillanása Pascal fogadásában, avagy hogyan nézhetünk a legfontosabb "játszma" mögé? | Prancz Zoltán | 269-278 | | | |
A zsidó bibliamagyarázat kialakulása és sajátos módszerei | Raj Tamás | 279-286 | | | |
A Tóra | Schweitzer József | 287-296 | | | |
Galata 3,28 interpretációja a hagyományos keresztény írásértelmezés és a feminista theológia feszültségében | Szabó Ildikó | 297-308 | | | |
A Biblia a könyvek könyve | Szebik Imre | 309-316 | | | |
Visszaúton Egyiptomba | Tatár György | 317-326 | | | |
Az isteni kinyilatkoztatás problémája a hászkálát követő zsidó vallásbölcseletben | Vajda Károly | 327-336 | | | |
Jézus "portréja" a messiási jövendölésekben | Vankó Zsuzsanna | 337-342 | | | |
Azázél és Szemjászá : a zsidó apokaliptika és a Gonoszról való gondolkodás fordulata az Énókh-apokalipszisben | Vattamány Gyula | 343-350 | | | |