Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Bevezető | Pócs Éva | 7-8 | | | |
Az eksztázis, az álom és a látomás | Voigt Vilmos | 9-11 | | | |
Transz és látomás Európa népi kultúráiban | Pócs Éva | 15-55 | | | |
A szertartásos önkívület kérdése a délszláv (szak )irodalomban | Jung Károly | 56-63 | | | |
Világfa, sárkány és a transz fokozatai | Demény István Pál | 64-71 | | | |
Látomások a moldvai csángó falvakban | Pozsony Ferenc | 72-80 | | | |
Rejtezők, jósok a Sóvidéken | Gagyi József | 81-89 | | | |
Órás András eksztázisban (1690 ) | Voigt Vilmos | 93-100 | | | |
Három református népi látomás és egy bibliai jövendölés | Molnár Ambrus | 101-112 | | | |
Török Susa álombéli látásai 1825-ből | Szigeti Jenő | 113-122 | | | |
Mária-látomás Mezőkövesden (1883 ) | Szacsvay Éva | 123-130 | | | |
Egy XX. századi parasztpróféta látomásai, és hatásuk a Kárpátalján | Küllős Imola | 131-146 | | | |
Próféta és hívei Nagydobronyban (1938-1950 ) | Sándor Ildikó | 147-155 | | | |
"Az elme hallja, nem a fül" : Egy asszony látomásainak antropológiai megközelítése | Lovász Irén | 156-173 | | | |
A Mindenség Királynője : A medzugorjei látomások antropológiája | Kürti László | 174-190 | | | |
A népi unio mystica mint a vallási néprajz értelmezési szempontja | Limbacher Gábor | 191-210 | | | |
A megváltozott tudatállapotok pszichiátriai értékeléséről | Grynaeus Tamás | 213-228 | | | |
A mezőkövesdi Mária-látomások pszichológiai vonatkozásai : A vallási víziók természetéről | Séra László | 229-236 | | | |
Pszichoterápiás passió megszállottságról és megtisztulásról : Ördögi megszállottság kezelése terápiás transz segítségével | Vas József | 237-264 | | | |
Befolyásolja-e a tömjénfüst a tudatállapotot? | Grynaeus Tamás | 265-268 | | | |
Ars sintrillia, katoptrika, gömbjóslás : John Dee angyalmágiája és előzményei | Szőnyi György Endre | 271-283 | | | |
A boszorkányszombat ördögi látomása a vádaskodók vallomásaiban | Klaniczay Gábor | 284-306 | | | |
"Csak zsírral kenték magokat, úgy repültek" : Hallucinogén anyagok használata a boszorkányságban | Györei Péter | 307-315 | | | |
Ördögök és boszorkányaok a XV-XVI. századi prédikációs exemplumokban | Benedek Katalin | 316-331 | | | |
Az álom a Bibliában : Bibliai álmok | Domán István | 335-339 | | | |
Az álmok szerepe Orosz István életében | Barna Gábor | 340-350 | | | |
Az álom mint folklór | Annikki Kaivola-Bergenhoj | 351-365 | | | |
Egy dunántúli parasztasszony álomelbeszélései az 1980-as években | Tüskés Gábor, Knapp Éva | 366-379 | | | |
Az álmok az alföldi szlovákoknál | Krupa András | 380-392 | | | |
"Ifjú Mátyás király olyan álmot látott..." : Az álom műfajformáló szerepe | Kríza Ildikó | 397-404 | | | |
A látomásformulák szerepe az archaikus népi imádságokban | Erdélyi Zsuzsanna | 405-432 | | | |
"Csodálatos álmot láttam..." : A "Legszentebb Istenszülő álma" című nagyorosz egyházi népénekekről | Orosz György | 433-453 | | | |
Népi unio mystica a vallásos ponyvairodalomban | Lengyel Ágnes | 454-472 | | | |
Jóslat és álomlátás XVII-XVIII. századi erdélyi emlékíróinknál | S. Sárdi Margit | 475-487 | | | |
Az álom és a látomás poétikai szerepe Dosztojevszkij műveiben | Dukkon Ágnes | 488-497 | | | |
Álom, álomszerűség Kafka regényeiben | Fried István | 498-508 | | | |
Látomások Füst Milán költői nyelvében | Büky László | 509-520 | | | |
A kötet szerzői | | 521-522 | | | |
A képek forrásai | | 523-525 | | | |
Képtáblák | | XXXIX táblaoldal | | | |