Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Mozart : kisérlet | | p. 9-33. | | 1919-1921. | |
Kodály Zoltán hangszeres zenéje | | p. 34-36. | | 1922. | |
Sztavinszkij, Európa bálványa | | p. 37-38. | | 1924. | |
Poldini-opera | | p. 39-41. | | 1924. | |
Hans Sachs öregsége | | p. 42-45. | | 1924. | |
Olasz álarcok : Mozart Giardinierája az Operában | | p. 46-49. | | 1924. | |
Kodály és Európa | | p. 50-53. | | 1925. | |
Debussy Palléas és Mélisand-ja | | p. 54-57. | | 1925. | |
A "szent" zenetörténet s zsoldosai | | p. 58-61. | | 1926. | |
Figaro házassága | | p. 62-64 | | 1926-1927. | |
Kodály Zoltán dalai | | p. 65-69. | | 1927. | |
Kodály Zoltán Kórusmuzsikája | | p. 70-74. | | 1927. | |
A zsidó zenetörténet problémái | | p. 75-80. | | 1931. | |
Beszélgetés a zenetörténetről | | p. 81-85. | | 1934. | |
A cigányzenétől a népzenéig | | p. 86-90. | | 1934. | |
A keleti ugorok, mint elő-ázsiai kultúrhatás közvetítői | | p. 91-93. | | 1934. | |
Régi kultúremlékek a magyar népzenében | | p. 94-96. | | 1934. | |
Népvándorláskori elemek a magyar népzenében : adatok a magyar népi hagyományok keleti kapcsolataihoz | | p. 97-119. | | 1934. | |
A zenei ékesítés európai körzetei | | p. 120-137. | | 1935. | |
Régi francia opera Rákóczi Ferencről | | p. 138-143. | | 1935. | Dalayrac, Nicolas Dalayrac |
Tus és fogásnóta | | p. 144-147. | | 1936. | |
Muszorgszkij és a Hovanszkij-hercegek | | p. 148-150. | | 1937. | |
Bartók Béla új kórusai | | p. 151-152. | | 1937. | |
Zene, táj és korszak : négy vázlat a XVII. század életéből | | p. 153-158. | | 1937. | |
A kuruc világ dalairól | | p. 159-175. | | 1936-1937. | |
Osztyák és vogul dallamok : újabb adalék a magyar népi siratódallam problémájához | | p. 176-181. | | 1937. | |
A tanítványok avagy A Palestrina-mozgalom története : krónika a XVIII. század végéről | | p. 182-187. | | 1938. | |
A zenei földrajz alapvonalai : zenekultúrák és zenestílusok keltkezése-elmúlása a földrajz megvilágításában | | p. 188-204. | | 1938. | |
Adatok a közép-ázsiai dallamtípus elterjedéséhez | | p. 205-212. | | 1940. | |
A hatvanéves Bartók Béla | | p. 213-215. | | 1941. | |
A magyar népzene nyomában, kelet felé | | p. 216-221. | | 1942. | |
Kodállyal a régi Rózsadombon | | p. 222-226. | | 1942. | |
Kodály Zoltán hatvan éve | | p. 227-229. | | 1942. | |
Egy Beethoven-dallam története | | p. 230-232. | | 1943. | |
Az opera megjósolja a történelmet | | p. 233-236. | | 1945. | |
A zene átváltozása : dallam, táj, nemzedék | | p. 237-240. | | 1946. | |
A modern zene mérlege | | p. 241-244. | | 1947. | |
"Stílustörténet" mint tantárgy . egy előadás bevezető része | | p. 245-247. | | 1948. | |
Gondolatok egy olasz palotában | | p. 248-249. | | 1948. | |
Az Új Világ zenei vitája | | p. 250-251. | | 1948. - Szabolcsi Bence hozzászólása | |
Makám-elv a népi és művészi zenében : típus és változat | | p. 252-261. | | 1949. | |
A felvilágosult Európa és végvidékei : bevezető egy Mozart-könyvhöz | | p. 262-271. | | 1950. | |
Parasztzene - magyar zene | | p. 272-281. | | 1949. | |
Erkel Ferenc Dózsa-operája | | p. 282-284. | | 1951. | |
Intonáció, népzene és nemzeti hagyomány | | p. 258-296. | | 1951. | |
Kodály Zoltán "magyar századai" | | p. 294-297. | | 1953. | |
A kurucvilág dallamai | | p. 298-301. | | 1953. | |
Két kéziratos fuvolaszonátáról | | p. 302-305. | | 1953. | |
A második Magyar Zenei Hétről | | p. 306-311 | | 1953. | |
A zene történelmi hangváltásairól | | p. 312-329. | | 1954. | |
Néhány dal-hamisítványról | | p. 330-331. | | 1954. | |
Liszt Ferenc estéje | | p. 332-366. | | 1955. | |
Zenei tanulmányúton Kínában | | p. 367-380. | | 1955. | |
Mozart (1756-1791 ) | | p. 381-385. | | 1957. | |
A III. Magyar Zenei Hét után : vitaindító előadás | | p. 386-393. | | 1956. | |
Mozart és a népi színjáték | | p. 394-410. | | 1956. | |
A nagyszombati diák : Kodály Zoltán ifjúsága | | p. 411-416. | | 1957. | |
Stendhal és Rossini | | p. 417-421. | | 1958. | |
Előszó Romain Rolland Jean-Baptiste Lully című könyvéhez | | p. 422-424. | | 1959. | |
Forma és improvizáció a mű- és népzenéban | | p. 425-426. | | 1958. | |
Haydn, a jövő zenésze : az utolsó menüettek | | p. 427-445. | | 1960. | |
Bartók és Kodály hangszeres beszéde | | p. 446-449. | | 1972. | |
Trisztán és Izolda : Wagner zenedrámájának felújítása az Operaházban | | p. 450-453. | | 1960. | |
A válaszút : tanulmányok a XVII. század zenéjéről | | p. 454-477. | | 1963. | |
Ember és természet Bartók világában | | p. 478-487. | | 1962. | |
Rácz Aladár és a rögtönzés művészete | | p. 488-490. | | 1963. | |
A romantikus zenedráma kettős útja : Wagner és Verdi | | p. 491-495. | | 1963. | |
Miért szép a Háry János? | | p. 496-500. | | 1974. | |
A nemzeti opera kezdetei a XIX. században | | p. 501-506. | | 2003. | |
Nép zene, művészi zene, zenetörténet | | p. 507-512. | | 1964. | |
A színigazgató, a színpad és a közönség : adatok Mozart ars poeticájához | | p. 513-519. | | 1964. | |
Aquileia gólyái : vázlat a kultúrák pusztulásáról | | p. 520-535. | | 1992. | |
Faust és Don Juan | | p. 536-540. | | 1966. | |
A zenei köznyelv problémái | | p. 541-569. | | 1966. | |
Claudio Monteverdi (1567-1643 ) | | p. 570-575. | | 1967. | |
Három találkozás | | p. 577-578. | | 1967. | |
A romantika felbomlása : a századvég és a századfoduló Közép-Európában | | p. 579-597. | | 1968. | |
A zene Rembrandtja : az Operaház Monteverdi-bemutatója elé | | p. 598-601. | | 1968. | |
A renaissance tánczenéjének problémáiból | | p. 602-605. | | 1968. | |
Zene, illúzió és nosztalgia : Brahms, Mahler és Kodály | | p. 606-608. | | 2001. | |
Műkedvelői sorok Lukács Györgyről | | p. 609-610. | | 1970. | |
Gőg, lázadás és alázat : az ifjú Beethoven : részlet egy készülő nagyobb tanulmányból | | p. 611-612. | | 1969. | |
Bartók Béla - Cantata profana | | p. 613-616. | | 1974. | |
Liszt Ferenc, a zeneköltő | | p. 617-619. | | 2003. | |
Dallam-modellek Mozart és Beethoven műveiben | | p. 620-627. | | 1970. | |
Az egyidejűségről : töredék | | p. 628-633. | | 1970. | |
Mesterünk, Lukács György | | p. 634, | | 1971. | |
Emléksorok a mesterről | | p. 635-636. | | 1972. | |